سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو چیست و چرا مهم است؟
احتمالاً صدها بار شنیدهاید که بهینهسازی موتور جستجو (SEO) یک ابزار حیاتی در بازاریابی دیجیتال است. اما آیا واقعاً می دانید سئو چگونه کار می کند؟ حتی اگر درک اولیه ای از آنچه مستلزم آن است داشته باشید، ممکن است هنوز درک کاملی از این فرآیند پیچیده و چند وجهی نداشته باشید.
سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است، و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، کلیدی است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان است. ابزارهای SEO را که می توانید برای رتبه بندی بهینه استفاده کنید بررسی کنید.
همچنین ابزار ارزشمندی برای آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، و قرار دادن خود به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در حوزه کاری شما است. بنابراین، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سئو بدانید و چرا موفقیت در دنیای دیجیتال امروزی حیاتی است.
عناصر حیاتی بازاریابی سئو
کلمه کلیدی
روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک مهم سئو بود، گذشته است، اما این بدان معنا نیست که کلمه کلیدی دیگر حیاتی و مهم نیست. تفاوت در این است که امروزه کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، با دقت انتخاب شوند و در محتوای شما با احتیاط استفاده شوند تا اثربخش باشند.
اما کلمات کلیدی دقیقا چیست؟
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان بالقوه برای یافتن محتوای آنلاین از آنها استفاده می کنند و سپس برندها می توانند برای ارتباط با مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند استفاده کنند.
هنگام انجام مراحل کلیدی تحقیق کلمات کلیدی، مهم است که به دنبال مواردی باشید که دارای نرخ جستجوی بالا و رقابت کم هستند و کلمات کلیدی کوتاه (مانند سگ)، کلمات کلیدی بلند (مانند توله سگ های تریر برای فروش) و کلمات کلیدی محلی (مانند توله سگ برای فروش در شیراز ) برای کار بر روی محتوای شما.
همراه با کلیدواژه اصلی یا اولیه، باید کلمات کلیدی ثانویه و ثالثی نیز داشته باشید زیرا آنها همچنان ارزشی برای کسب و کار شما دارند. در نهایت، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی تمام عناوین، URL ها و سایر عناصر سئوی درون صفحه خود استفاده کنید.
محتوا یکی از عناصر مهم سئو :
محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیله ای است که برای دستیابی و جذب مخاطب از آن استفاده می کنید. دانستن دیدگاه خود و ایجاد محتوای مناسب ضروری است.
به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک مهد کودک هستید و می خواهید دید خود را افزایش دهید، ممکن است یک سری وبلاگ در مورد باغبانی، انتخاب گونه های مناسب گیاهان، نکات رشد و موارد دیگر منتشر کنید. وقتی شخصی که میخواهد درباره باغبانی بداند به دنبال آن اطلاعات میگردد، وبلاگ یا سایت شما در نتایج دیده میشد و میتوانید با ارائه اطلاعات ارزشمند با آن مشتری ارتباط برقرار کنید. ایده این است که به عنوان مثال، زمانی که زمان خرید یک گیاه فرا می رسد، شما اولین مهد کودکی هستید که به ذهن می رسد.
محتوای امروز باید آموزشی، اما همچنین جالب، مرتبط و قابل اشتراک گذاری باشد. محتوا در اشکال مختلفی وجود دارد، از جمله:
- محتوای صفحه وب متنی
- فیلم های
- وبلاگ ها (راه اندازی وبلاگ خود برای تمرین آسان است!)
- اینفوگرافیک
- پادکست ها
- فهرست ها
- راهنماهای چگونه
- کتاب های الکترونیکی
- پست های رسانه های اجتماعی
- لیست های محلی
سئو خارجی یا OffPage
سئوی خارجی شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای اینکه روی سایت کاری انجام بشود، خارج از سایت شما اتفاق می افتد.
تکنیک اصلی مورد استفاده برای سئوی خارجی، ایجاد بک لینک است، زیرا بک لینک های با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گوید که سایت شما با ارزش و با کیفیت است که به ایجاد اعتبار کمک می کند.
تاکتیک های زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد، و برخی از بهترین روش های فعلی شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک که به شدت به اشتراک گذاشته می شوند و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در محتوای خود است.
سئوی محلی Local SEO
سئوی محلی اهمیت زیادی پیدا می کند زیرا افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها، 60٪ از همه جستجوها در دستگاه تلفن همراه انجام می شود و تقریباً نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.
بنابراین، فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، سئوی محلی اطمینان حاصل می کند که وقتی مردم منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می روند، با سایت شما روبرو می شوند.
در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی، سایر بهترین روشهای سئو محلی شامل ادعای فهرستهای دایرکتوری، ایجاد صفحات مکان خاص برای سایت شما، و ایجاد صفحاتی برای کسب و کار شما (که به آن صفحات درگاه نیز میگویند) در فهرستهای راهنمای محلی Google My Business و Google Maps میباشد.
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاش های بازاریابی پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، گوگل ادوردز، تبلیغات رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات خرید گوگل، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر می شود.
اگرچه SEM همیشه جزء اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست، اما جایگاه خود را دارد زیرا می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند. شما همچنین می توانید SEO و SEM خود را با هم کار کنید.
نمونه هایی از فعالیت های تبلیغاتی SEM عبارتند از:
کمپین های پولی و هدفمند
کپی مبتنی بر کلمه کلیدی که به طور خاص به تجارت یا محصول شما مربوط می شود
شاخص های عملکردی مانند نرخ کلیک (CTR) و هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
درک اهمیت سئو برای مشاغل مدرن
افزایش دیده شدن و رتبه گرفتن
یکی از مهمترین کارکردهای سئو افزایش بازدید است، به این معنی که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال چیزی هستند که شما باید ارائه دهید، راحت تر شما را پیدا کنند. دیده شدن ارتباط مستقیمی با رتبه شما دارد.
هر چه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه، شما را ببینند و به سایت شما مراجعه کنند، بنابراین مهم است که رتبه صفحه ارگانیک خود را افزایش دهید. هرچه تلاشهای شما در سئو مؤثرتر باشد، رتبه شما بالاتر میرود و دید بهتری خواهید داشت، که به ویژه وقتی در نظر بگیرید که یک چهارم کاربران وب هرگز از اولین SERP عبور نمیکنند، اهمیت زیادی دارد.
افزایش ترافیک وبسایت
افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو است و زمانی که دید و رتبه را افزایش می دهید ترافیک را افزایش می دهید. این را برای لحظه ای در نظر بگیرید: رتبه شماره 1 در جستجوی گوگل نزدیک به 32% از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد و تنها یک نقطه بالاتر در نتایج جستجو می تواند CTR را تا 30.8% افزایش دهد.
جام طلایی برای بسیاری از بازاریابان، «قطعه ویژه» است که اغلب به عنوان موقعیت شماره 0 شناخته می شود زیرا در بالای URL رتبه بندی شده اول ظاهر می شود. این معمولاً محتوایی است که از یک صفحه فرود در یک وبلاگ گرفته شده است که به سؤالی که مردم در جستجوی آن هستند پاسخ می دهد و می تواند به کلیک ارگانیک شما کمک زیادی کند.
بنابراین، اگر میخواهید افراد بیشتری وبسایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا کنند، باید از روشهای سئو استفاده کنید که به شما کمک میکند در بین پنج موقعیت برتر و در حالت ایدهآل رتبه یک قرار بگیرید.
افزایش اعتبار
اعتبار صفحه (PA) به طور فزاینده ای برای موتورهای جستجو مهم است زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل، اقتدار به این معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد، با کیفیت بالا، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد.
امتیازات از 1 تا 100 متغیر است و هر چه تعداد شما بیشتر باشد، سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است. شما می توانید رتبه بندی PA خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Moz بیابید و در حالی که تأثیرگذاری بر آن دشوار است، بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که این به پروفایل پیوند مربوط می شود – دریافت لینک های خارجی از منابع معتبر و پربازدید.
ایجاد یک تجربه کاربری بهتر
یکی دیگر از دلایل مهم بودن سئو این است که تمام زمانی که برای تولید محتوای عالی و بهینه سازی سئو در صفحه اختصاص می دهید، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشد. این یک تجربه یکپارچه و مثبت برای مشتری ایجاد می کند.
به عنوان مثال، زمانی که اقداماتی را انجام می دهید تا سایت خود را ریسپانسیو کنید، آن را برای همه بازدیدکنندگان تلفن همراه شما و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسکتاپ بازدید می کنند قابل استفاده می کند. به طور مشابه، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه، نرخ پرش خود را کاهش می دهید و بازدیدکنندگان را تشویق می کنید که مدت زمان بیشتری را در سایت خود صرف کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود، با محدودیتی در بارگذاری تا سه ثانیه نگذرد! هرچه زمان بارگذاری بیشتر باشد، نرخ پرش بیشتر و تبدیل شما کمتر می شود.
به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو خطاپذیر هستند
سئو مهم است زیرا موتورهای جستجو کامل نیستند. اگر برای مقابله با شکست آنها اقدامات لازم را انجام ندهید، وب سایت شما بهای آن را خواهد پرداخت.
به عنوان مثال، اگر سایتی ساختار آدرس دهی یا URL مناسبی نداشته باشد، ممکن است موتورهای جستجو به درستی سایت را نگردند و ایندکس نکنند که می تواند رتبه بندی را کاهش دهد. خطاهای کدنویسی می توانند موتورهای جستجو را به طور کامل مسدود کنند و بدون توجه به اینکه چقدر زمان برای سایر تلاش های سئو اختصاص می دهید، رتبه سایت شما را غیرممکن می کند. سایر زمینه های رایج که در آن موتورهای جستجو ممکن است با مشکل مواجه شوند عبارتند از:
صفحات تکراری
فرم ها
تصاویر، فلش، فایل های صوتی، ویدئو و سایر محتوای غیر متنی
زبان و معناشناسی
دیدگاهتان را بنویسید