یک به روز رسانی فاجعه بار الگوریتم گوگل به نام فلوریدا در سال 2003 با انتقام به دنیای سئو ضربه زد. به همین دلیل است که هنوز هم اهمیت دارد.

در اوایل دهه 2000، زمانی که گوگل به روز رسانی را اعلام کرد، معمولا به معنای تغییر قابل توجهی در نتایج جستجو بود.

به روز رسانی فلوریدا گوگل در سال 2003 قابل توجه بود. در واقع، این اولین به روز رسانی الگوریتم بزرگ گوگل در دهه ای بود که به یک دهه پر از به روز رسانی های بزرگ تبدیل شد.

این مقاله در مورد اینکه به روز رسانی فلوریدا احتمالا چه بوده و چرا هنوز هم اهمیت دارد بحث می کند.

گوگل فلوریدا: به روز رسانی که سئو را برای همیشه تغییر داد

به روز رسانی گوگل در فلوریدا در 16 نوامبر 2003، درست قبل از فصل خرید کریسمس و درست قبل از Pubcon Florida در اورلاندو اتفاق افتاد.

فلوریدا بلافاصله به عنوان تغییری در نحوه محاسبه لینک در گوگل تلقی شد.

بسیاری از سایت های بی گناه و غیر هرزنامه رتبه بندی خود را از دست دادند. این سایت های بی گناه که رتبه بندی خود را از دست دادند، به عنوان “مثبت کاذب” برچسب گذاری شدند.

متأسفانه، این موارد مثبت کاذب بسیاری از خرده فروشان کوچک و شرکت های وابسته را یک شبه از کار انداخت.

واکنش به قدری گسترده بود که گوگل قول داد که سعی کند هرگز به روز رسانی قابل توجهی را قبل از تعطیلات منتشر نکند. (گوگل تا سال 2011 به این وعده غیررسمی عمل کرد، زمانی که آنها موجی از به روزرسانی های پنگوئن را در نوامبر و دسامبر منتشر کردند.)

این تکان تا سال 2004 ادامه یافت. مت کاتس از گوگل به طور فعال به دنبال نمونه هایی از موارد مثبت کاذب بود. بسیاری از مشاوران URL های نمونه ای از سایت های بی گناهی را که تحت تأثیر قرار گرفته بودند ارسال کردند.

تا زمانی در ژانویه یا فوریه بود که رتبه بندی شروع به تثبیت کرد و گوگل موارد مثبت کاذب را مرتب کرد.

من مطمئن نیستم که گوگل قبل از انتشار فلوریدا چقدر آزمایش داخلی انجام داده است، اما در تجربه من، احساس می کردم که مدل سازی قبل از انتشار کمی در مورد چگونگی تأثیر آن بر سایت های بی گناه وجود دارد.

به روز رسانی گوگل در فلوریدا چه بود؟

در آن زمان نظریه های زیادی در مورد کاری که گوگل انجام می دهد وجود داشت.

من به یاد دارم که برخی از افراد برجسته (کلاه سیاه در آن زمان) سئو حدس می زدند که گوگل از OCR برای شناسایی دکمه “خرید” در سایت های تجارت الکترونیک استفاده می کند تا آنها را از پرس و جوهای اطلاعاتی حذف کند.

اما نظریه غالب یک حس کلی بود که این بر لینکها تأثیر می گذارد.

من معتقدم که فلوریدا واقعا همین بود. این یک الگوریتم تحلیل لینک ها و بکلینک ها بود.

در آن زمان، هیچ، از جمله خودم، چیز زیادی در مورد نحوه عملکرد تجزیه و تحلیل لینک نمی دانست.

گوگل سرنخ های الگوریتم را فاش می کند

در جلسه استراتژی های موتور جستجو در سن خوزه در مورد Googlebot، ماریسا مایر فاش کرد که گوگل لینک های صفحات نامربوط را کاهش می دهد.

این مهم بود زیرا تا آن زمان یک لینک PageRank بالا می توانست به رتبه بندی سایت، صرف نظر از موضوع، کمک کند.

آیا این همان چیزی بود که به روز رسانی فلوریدا در مورد آن بود؟ در آن زمان اینطور فکر نمی کردم.

سرنخ های PubCon 2005

در سال 2005، در Pubcon New Orleans، مهندسان گوگل فاش کردند که از تجزیه و تحلیل لینک های آماری برای حذف سایت های هرزنامه استفاده می کنند.

در یک جلسه فوق العاده با ده مهندس گوگل اعلام شد. یک مهندس در مورد تجزیه و تحلیل آماری صحبت کرد و سپس زمینه را برای بحث های غیررسمی یک به یک باز کرد.

این اولین باری بود که من در مورد تجزیه و تحلیل آماری شنیده بودم و این یک افشاگری شگفت انگیز بود، حتی مهمتر از افشاگری که گوگل PageRank را از سایت های نامربوط استهلاک کرده است.

هیچ تاییدی وجود ندارد که تجزیه و تحلیل آماری بخشی از به روز رسانی فلوریدا بوده است، اما آیا می توانست باشد؟

الگوریتم خاص پشت فلوریدا چه بود؟

به روز رسانی گوگل در فلوریدا یک اختلال بزرگ بود.

بسیار بیشتر از یک کاهش ارزش ساده برای لینکهای نامرتبط. گوگل هرگز فاش نکرده است که فلوریدا چیست، اما به نظر من، نامزد آشکار تجزیه و تحلیل آماری است.

تجزیه و تحلیل آماری چیست؟

تجزیه و تحلیل آماری برای لینکها فرآیند ترسیم ویژگی های یک صفحه وب یا وب سایت بر روی نمودار است. شما می توانید آمار مواردی مانند میانگین مقدار لینک های خروجی در هر صفحه وب، درصد لینک های خروجی که حاوی لنگر تکست غنی از کلمات کلیدی هستند و غیره جمع آوری کنید.

گوگل حداقل از سال 2001 در مورد ویژگی های آماری لینک ها تحقیق کرده است. مقاله چه کسی به چه کسی لینک می دهد: لینک معدن بین وب سایت ها (PDF) جزئیات کار بر روی مدل سازی ویژگی های آماری صفحات وب و وب سایت ها را نشان می دهد. آنها همچنین متوجه شدند که چگونه برخی از ویژگی ها نشان دهنده وجود هرزنامه هستند.

یکی از نویسندگان این مطالعه کریشنا بهارات است که بعدا گوگل نیوز را تأسیس و سرپرستی کرد. او یکی از نویسندگان الگوریتم معروف Hilltop و خالق الگوریتم LocalRank گوگل است.

در ژوئن 2004، مایکروسافت مقاله تحقیقاتی معروف با عنوان هرزنامه، هرزنامه لعنتی و آمار (PDF) را به طور عمومی منتشر کرد.

این مقاله تحقیقاتی است که با صدای بلند می گوید موتورهای جستجو چه چیزی را مخفیانه توسعه داده اند. این چشم انداز بالغ تجزیه و تحلیل آماری را برای یافتن هرزنامه نشان می دهد.

اگر تا به حال این مقاله تحقیقاتی را نخوانده اید، قویا شما را تشویق می کنم که آن را بخوانید. این به شما ایده خوبی در مورد تجزیه و تحلیل آماری در رابطه با مبارزه با هرزنامه و سئو می دهد.

آیا فلوریدا بر اساس تجزیه و تحلیل بکلینکها بود؟

جدول زمانی برای توسعه تجزیه و تحلیل بکلینک متناسب با جدول زمانی زمانی فلوریدا در اواخر سال 2003 است.

هفت ماه بعد مایکروسافت مقالات تحقیقاتی در مورد آن منتشر کرد.

گوگل حداقل از سال 2001 در مورد استخراج نمودار وب تحقیق کرده بود (و این مقاله به تحقیقاتی اشاره می کند که قبل از سال 2001 منتشر شده اند).

منطقی است که فرض کنیم فلوریدا اولین تلاش گوگل برای استفاده از تجزیه و تحلیل آماری برای یافتن هرزنامه بود.

با این حال، این یک شروع ناهموار بود، که فقط نشان داد که این الگوریتم چقدر جدید و مهم است.

تجزیه و تحلیل لینک امروز

تجزیه و تحلیل لینک نحوه صحبت ما در مورد سئو را تغییر داد. عباراتی مانند “طبیعی به نظر رسیدن” در رابطه با الگوهای لینک را آغاز کرد.

حتی امروزه، صنعت سئو هنوز نگران “طبیعی به نظر رسیدن” است – و دلیل خوبی هم دارد.

این روزها مقالات تحقیقاتی زیادی وجود ندارد که بر تجزیه و تحلیل لینک تمرکز کند. ممکن است به این دلیل باشد که این فناوری کاملا بالغ شده است.

امروزه تاکید بر یادگیری ماشین در زمینه های درک مفاهیم، درک محتوا و شناسایی قصد کاربر است.

با این وجود، تجزیه و تحلیل لینک، خواه بخشی از فلوریدا باشد، ممکن است بخشی از الگوریتم اصلی گوگل باشد. این یک راه آسان برای گرفتن هرزنامه های آشکار و حذف آن است.

تغییراتی که فلوریدا در رابطه با نحوه برخورد ما با وظیفه سئو ایجاد کرد، هنوز بخشی از واژگان سئو است.