تاریخچه کامل الگوریتم پنگوئن گوگل را بررسی کنید و بیاموزید که چگونه بر عملکرد سئو تأثیر گذاشته است.

ده سال از زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد و موضع قوی تری در مورد شیوه های دستکاری لینک سازی اتخاذ کرد، می گذرد.

این الگوریتم تعدادی به روز رسانی داشته و به بخشی بلادرنگ از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شده است و در نتیجه، جریمه ها کمتر رایج شده اند، اما هنوز هم در قالب جزئی و هم در سطح سایت وجود دارند.

 

در بیشتر موارد، گوگل ادعا می کند که بسیاری از لینک های بی کیفیت آنلاین را نادیده می گیرد، اما همچنان برای الگوهای غیرطبیعی مانند طرح های لینک، PBN، تبادل لینک و الگوهای پیوند خروجی غیرطبیعی هوشیار و نظارت می کند.

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

در سال 2012، گوگل به طور رسمی “به روز رسانی الگوریتم وب اسپم” را راه اندازی کرد که به طور خاص اسپم لینک و شیوه های دستکاری لینک سازی را هدف قرار می داد.

الگوریتم وب اسپم بعدا (به طور رسمی) به عنوان به روز رسانی الگوریتم پنگوئن از طریق توییتی از مت کاتس، که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود، شناخته شد.

در حالی که گوگل به طور رسمی الگوریتم را پنگوئن نامگذاری کرد، هیچ خبر رسمی در مورد اینکه این نام از کجا آمده است وجود ندارد.

نام الگوریتم پاندا از یکی از مهندسان کلیدی درگیر با آن گرفته شده است و به احتمال زیاد پنگوئن از منبع مشابهی سرچشمه گرفته است.

یکی از تئوری های نامگذاری پنگوئن مورد علاقه من این است که به پنگوئن از بتمن دی سی ادای احترام می کند.

 

قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم لینک نقش بیشتری در تعیین امتیازدهی یک صفحه وب هنگام خزیدن، نمایه سازی و تجزیه و تحلیل توسط گوگل ایفا می کرد.

این بدان معناست که وقتی نوبت به رتبه بندی وب سایت ها بر اساس این امتیازات برای صفحات نتایج جستجو می رسد، برخی از وب سایت ها و محتوای با کیفیت پایین در موقعیت های برجسته تری نسبت به آنچه باید در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند.

چرا پنگوئن گوگل مورد نیاز بود؟

جنگ گوگل با کیفیت پایین با الگوریتم پاندا آغاز شد و پنگوئن یک پسوند و افزودنی به زرادخانه برای مبارزه با این جنگ بود.

پنگوئن پاسخ گوگل به روش فزاینده دستکاری نتایج جستجو (و رتبه بندی) از طریق تکنیک های لینک سازی کلاه سیاه بود.

کاتس، که در کنفرانس SMX Advanced 2012 صحبت می کرد، گفت:

ما به آن نگاه می کنیم، چیزی که برای مقابله با محتوای بی کیفیت طراحی شده است. این کار با پاندا شروع شد، و سپس متوجه شدیم که هنوز اسپم زیادی وجود دارد و پنگوئن برای مقابله با آن طراحی شده است.

هدف این الگوریتم به دست آوردن کنترل بیشتر و کاهش اثربخشی تعدادی از تکنیک های اسپم کلاه سیاه بود.

با درک بهتر و پردازش انواع لینک هایی که وب سایت ها و وب مسترها به دست می آورند، پنگوئن تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که لینک های طبیعی، معتبر و مرتبط به وب سایت هایی که به آنها اشاره می کنند پاداش می دهند، در حالی که لینک های دستکاری و اسپم تنزل رتبه می یابند.

پنگوئن فقط با لینک های ورودی یک سایت سروکار دارد. گوگل فقط به لینک هایی که به سایت مورد نظر اشاره می کنند نگاه می کند و اصلا به لینک های خروجی آن سایت نگاه نمی کند.

راه اندازی اولیه و تاثیر

هنگامی که پنگوئن برای اولین بار در آوریل 2012 راه اندازی شد، بر اساس برآوردهای خود گوگل، بیش از 3 درصد از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد.

گزارش آب و هوای جزئی: ما یک ساعت پیش 1st Penguin algo را به روز رسانی کردیم. <0.1٪ از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار می دهد. زمینه:

– مت کاتس (@mattcutts) مه 26، 2012

پنگوئن 2.0، چهارمین به روز رسانی (از جمله راه اندازی اولیه) الگوریتم در ماه مه 2013 منتشر شد و تقریبا 2.3 درصد از کل پرس و جوها را تحت تأثیر قرار داد.

در هنگام راه اندازی، گفته می شود که پنگوئن دو روش دستکاری خاص را هدف قرار داده است، به ویژه، این طرح های لینک و پر کردن کلمات کلیدی.

طرح های لینک اصطلاح چتری برای شیوه های ساخت لینک دستکاری مانند مبادلات، پرداخت برای لینک ها و سایر شیوه های پیوند غیرطبیعی است که در مستندات طرح لینک گوگل مشخص شده است.

راه اندازی اولیه پنگوئن همچنین با هدف پر کردن کلمات کلیدی انجام شد که از آن زمان با الگوریتم پاندا مرتبط شده است (که بیشتر به عنوان یک الگوریتم محتوا و کیفیت سایت در نظر گرفته می شود).

به روز رسانی و رفرش های کلیدی پنگوئن گوگل

از زمان راه اندازی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 تعدادی به روز رسانی و به روز رسانی شده است و احتمالا تعدادی ترفند دیگر که به عنوان به روز رسانی الگوریتم ناشناخته در تاریخ ثبت شده اند.

گوگل پنگوئن 1.1: مارس 26, 2012

این یک تغییر در خود الگوریتم نبود، بلکه اولین به روز رسانی داده های درون آن بود.

در این مثال، وب سایت هایی که در ابتدا تحت تأثیر راه اندازی قرار گرفته بودند و در پاک کردن پروفایل های لینک خود فعال بودند، شاهد بهبودی بودند، در حالی که سایر وب سایت هایی که در دور اول توسط پنگوئن گرفتار نشده بودند، شاهد تأثیر بودند.

گوگل پنگوئن 1.2: اکتبر 5, 2012

این یکی دیگر از تازه سازی داده ها بود. این بر پرسش ها در زبان انگلیسی تأثیر گذاشت و همچنین پرسش های بین المللی را تحت تأثیر قرار داد.

داده های پنگوئن امروز به روز می شود. 0.3٪ از پرس و جوهای انگلیسی به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفتند.

– مت کاتس ترسناک (@mattcutts) اکتبر 5، 2012

گوگل پنگوئن 2.0: 22 مه 2013

این یک نسخه پیشرفته تر از الگوریتم پنگوئن از نظر فنی بود و نحوه تأثیر الگوریتم بر نتایج جستجو را تغییر داد.

پنگوئن 2.0 حدود 2.3 درصد از پرس و جوهای انگلیسی و همچنین سایر زبان ها را به نسبت تحت تأثیر قرار داد.

این همچنین اولین به روز رسانی پنگوئن بود که عمیق تر از صفحه اصلی وب سایت ها و صفحات دسته بندی سطح بالا برای شواهدی از ارسال اسپم لینک به وب سایت نگاه می کرد.

Google Penguin 2.1: 4 اکتبر 2013

تنها به روز رسانی پنگوئن 2.0 (2.1) در 4 اکتبر همان سال انجام شد. حدود 1 درصد از پرس و جوها را تحت تأثیر قرار داد.

در حالی که هیچ توضیح رسمی از گوگل وجود ندارد، داده ها نشان می دهد که به روز رسانی داده های 2.1 همچنین در مورد اینکه پنگوئن چقدر عمیق به یک وب سایت نگاه می کند و عمیق تر می خزد، پیشرفت می کند و تجزیه و تحلیل بیشتری را در مورد اینکه آیا لینک های اسپم وجود دارد یا خیر، انجام داد.

Google Penguin 3.0: اکتبر 17, 2014

در حالی که این به عنوان یک به روز رسانی بزرگ نامگذاری شد، در واقع یک تازه سازی داده دیگر بود. اجازه دادن به کسانی که تحت تأثیر به روزرسانی های قبلی قرار گرفته اند برای ظهور و بهبودی ، در حالی که بسیاری دیگر که به استفاده از شیوه های پیوند هرزنامه ادامه داده بودند و از رادار تأثیرات قبلی فرار کرده بودند ، تأثیر دیدند.

Pierre Far این موضوع را از طریق پستی در نمایه Google+ خود تأیید کرد و اینکه به روز رسانی “چند هفته” طول می کشد تا به طور کامل منتشر شود.

Far همچنین اظهار داشت که این به روز رسانی کمتر از 1٪ از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است.

Google Penguin 4.0: سپتامبر 23، 2016

تقریبا دو سال پس از به روز رسانی 3.0، آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن راه اندازی شد.

بزرگترین تغییر با این تکرار این بود که پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی شد.

هنگامی که یک الگوریتم فراتر می رود و به بخشی از هسته تبدیل می شود، به این معنی نیست که عملکرد الگوریتم تغییر کرده است یا ممکن است دوباره به طور چشمگیری تغییر کند.

این بدان معناست که درک گوگل از الگوریتم تغییر کرده است، نه خود الگوریتم.

پنگوئن که اکنون همزمان با هسته اجرا می شود، وب سایت ها و پیوندها را در زمان واقعی ارزیابی می کند. این بدان معناست که شما می توانید (به طور منطقی) تأثیرات فوری لینک سازی یا کار اصلاح خود را ببینید.

پنگوئن جدید همچنین در دادن پنالتی های مبتنی بر لینک مشت بسته نبود، بلکه خود لینک ها را بی ارزش کرد. این در تضاد با تکرارهای قبلی پنگوئن است که در آن منفی مجازات می شد.

همانطور که گفته شد، مطالعات و بر اساس تجربه شخصی، مجازات های الگوریتمی مربوط به بک لینک ها هنوز وجود دارد.

داده های منتشر شده توسط متخصصان سئو (به عنوان مثال، مایکل کوتام)، و همچنین مشاهده کاهش رتبه های الگوریتمی از طریق فایل های انکار پس از پنگوئن 4.0، این باور را تقویت می کند.

تنزل الگوریتمی پنگوئن گوگل

بلافاصله پس از معرفی الگوریتم پنگوئن، وب مسترها و برندهایی که از تکنیک های لینک سازی دستکاری شده استفاده کرده بودند یا پروفایل های بک لینک خود را با مقادیر زیادی لینک با کیفیت پایین پر کرده بودند، شروع به کاهش ترافیک ارگانیک و رتبه بندی خود کردند.

همه کاهش رتبه های پنگوئن در سراسر سایت نبودند – برخی جزئی بودند و فقط گروه های کلمات کلیدی خاصی را که به شدت اسپم شده و بیش از حد بهینه شده بودند، مانند محصولات کلیدی و در برخی موارد حتی برندها تأثیر می گذاشتند.

تأثیر پنگوئن همچنین می تواند بین دامنه ها منتقل شود، بنابراین تغییر دامنه ها و هدایت دامنه قدیمی به جدید می تواند در دراز مدت مشکلات بیشتری ایجاد کند.

آزمایش ها و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از تغییر مسیر 301 یا 302 اثر پنگوئن را از بین نمی برد و در انجمن وب مسترها گوگل، جان مولر تأیید کرد که استفاده از متا رفرش از یک دامنه به یک دامنه جدید نیز می تواند عوارضی ایجاد کند.

به طور کلی، توصیه می کنیم از تغییر مسیرهای نوع متا رفرش استفاده نکنید، زیرا این می تواند باعث سردرگمی کاربران (و خزنده های موتورهای جستجو، که ممکن است آن را با تلاش برای تغییر مسیر اشتباه بگیرند) شود.

بازیابی پنگوئن گوگل

ابزار disavow یک دارایی برای متخصصان سئو بوده است و حتی اکنون که پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی وجود دارد، تغییر نکرده است.

همانطور که انتظار دارید، مطالعات و نظریه هایی منتشر شده است که رد لینک ها در واقع هیچ کمکی به کاهش الگوریتمی مبتنی بر لینک و اقدامات دستی نمی کند، اما این تئوری توسط نمایندگان گوگل به طور عمومی رد شده است.

@joshbachynski انکار می تواند به پنگوئن کمک کند.

– مت کاتس (@mattcutts) ژوئن 28، 2013

همانطور که گفته شد، گوگل توصیه می کند که ابزار disavow فقط باید به عنوان آخرین راه حل در هنگام برخورد با اسپم لینک استفاده شود، زیرا رد یک لینک بسیار آسان تر (و از نظر تأثیر آن فرآیند سریع تر) نسبت به ارسال درخواست های تجدید نظر برای لینک های خوب است.

چه چیزی را در یک فایل Disavow قرار دهیم

فایل disavow فایلی است که به گوگل ارسال می کنید و به آنها می گوید تمام لینک های موجود در فایل را نادیده بگیرند تا هیچ تاثیری بر سایت شما نداشته باشند.

نتیجه این است که لینک های منفی دیگر باعث ایجاد مشکلات رتبه بندی منفی در سایت شما نمی شوند، مانند پنگوئن.

اما، این بدان معناست که اگر به اشتباه لینک های با کیفیت بالا را در فایل انکار خود قرار دهید، آن پیوندها دیگر به رتبه شما کمک نمی کنند.

شما نیازی به درج هیچ یادداشتی در فایل انکار خود ندارید مگر اینکه صرفا برای مرجع شما باشد. فقط گنجاندن پیوندها و نه چیز دیگری خوب است.

گوگل هیچ یک از یادداشت هایی را که در فایل disavow خود ایجاد کرده اید نمی خواند، زیرا آنها آن را به طور خودکار پردازش می کنند بدون اینکه انسانی آن را بخواند.

برخی اضافه کردن نمادهای داخلی را مفید میدانند، مانند تاریخی که گروهی از URL ها به فایل disavow اضافه شده اند یا نظرات در مورد تلاش آنها برای دسترسی به مدیر وب سایت در مورد حذف پیوند.

هنگامی که فایل disavow خود را آپلود کردید، Google برای شما تأییدیه ارسال می کند.

اما در حالی که گوگل بلافاصله آن را پردازش می کند، بلافاصله آن لینک ها را تخفیف نمی دهد. بنابراین، شما فورا از ارسال انکار به تنهایی بهبود نخواهید یافت.

گوگل هنوز باید بیرون برود و آن لینک های جداگانه ای را که در فایل disavow قرار داده اید بخزد، اما خود فایل disavow از گوگل نمی خواهد که آن صفحات را به طور خاص خزنده کند.

همچنین، هیچ راهی برای تعیین اینکه کدام لینک ها تخفیف داده شده اند و کدام یک نبوده اند، وجود ندارد، زیرا گوگل همچنان هر دو را در گزارش پیوند شما در کنسول جستجوی گوگل قرار می دهد.

اگر قبلا یک فایل انکار را به Google ارسال کرده باشید، آن فایل را با فایل جدید شما جایگزین می کند، نه اینکه به آن اضافه کند.

بنابراین، مهم است که مطمئن شوید اگر قبلا پیوندها را رد کرده اید، همچنان آن پیوندها را در فایل انکار جدید خود قرار دهید.

همیشه می توانید یک کپی از فایل disavow فعلی را در Google Search Console دانلود کنید.

انکار لینک های فردی در مقابل دامنه ها

توصیه می شود به جای رد کردن پیوندهای فردی، پیوندها را در سطح دامنه رد کنید.

مواردی وجود خواهد داشت که می خواهید پیوندهای خاص جداگانه را رد کنید، مانند یک سایت بزرگ که ترکیبی از لینک های با کیفیت در مقابل لینک های پولی دارد.

اما برای اکثر لینک ها، می توانید یک انکار مبتنی بر دامنه انجام دهید.

گوگل فقط باید یک صفحه در آن سایت بخزد تا آن لینک در سایت شما تخفیف داده شود.

انجام انکار مبتنی بر دامنه همچنین به این معنی است که لازم نیست نگران ایندکس شدن آن لینک ها به عنوان www یا non-www باشید، زیرا انکار مبتنی بر دامنه این موضوع را در نظر می گیرد.

بک لینک های خود را پیدا کنید

اگر مشکوک هستید که سایت شما تحت تأثیر منفی پنگوئن قرار گرفته است، باید یک ممیزی لینک انجام دهید و لینک های بی کیفیت یا اسپم را حذف یا رد کنید.

کنسول جستجوی گوگل شامل لیستی از بک لینک ها برای صاحبان سایت است، اما توجه داشته باشید که شامل لینک هایی نیز می شود که قبلا دنبال نشده اند.

اگر لینک nofollow باشد، هیچ تاثیری بر سایت شما نخواهد داشت. اما به خاطر داشته باشید که سایت می تواند در آینده بدون هشدار آن nofollow را حذف کند.

همچنین بسیاری از ابزارهای شخص ثالث وجود دارند که لینک های سایت شما را نشان می دهند، اما از آنجایی که برخی از وب سایت ها آن ربات های شخص ثالث را از خزیدن سایت خود مسدود می کنند، نمی توانند هر پیوندی را که به سایت شما اشاره می کند به شما نشان دهند.

و در حالی که برخی از سایت هایی که این ربات ها را مسدود می کنند، سایت های شناخته شده ای با کیفیت بالا هستند که نمی خواهند پهنای باند آن ربات ها را هدر دهند، برخی از سایت های اسپم نیز برای پنهان کردن لینک های بی کیفیت خود از گزارش استفاده می کنند.

نظارت بر بک لینک ها نیز یک کار ضروری است، زیرا گاهی اوقات صنعتی که ما در آن کار می کنیم کاملا صادقانه نیست و حملات منفی سئو ممکن است اتفاق بیفتد. این زمانی است که یک رقیب لینک های اسپم می خرد و آنها را به سایت شما هدایت می کند.

بسیاری از “سئوی منفی” به عنوان بهانه ای استفاده می کنند که سایت آنها توسط گوگل برای لینک های با کیفیت پایین گرفتار می شود.

با این حال، گوگل گفته است که آنها در تشخیص این اتفاق بسیار خوب هستند، بنابراین این چیزی نیست که اکثر صاحبان وب سایت ها نگران آن باشند.

این همچنین به این معنی است که استفاده فعالانه از ویژگی disavow بدون نشانه واضح جریمه الگوریتمی یا اعلان یک اقدام دستی ایده خوبی است.

با این حال، جالب اینجاست که یک نظرسنجی انجام شده توسط SEJ در سپتامبر 2017 نشان داد که 38 درصد از سئوکاران هرگز بک لینک ها را رد نمی کنند.

رفتن از طریق یک نمایه بک لینک و بررسی دقیق هر دامنه لینک در مورد اینکه آیا پیوندی است که می خواهید یا خیر، کار ساده ای نیست.

ارتباط حذف لینک

گوگل توصیه می کند که سعی کنید با وب سایت ها و وب مسترها که لینک های بد از ابتدا سرچشمه می گیرند ارتباط برقرار کنید و قبل از اینکه شروع به انکار آنها کنید، درخواست حذف آنها را کنید.

برخی از صاحبان سایت برای حذف پیوند هزینه ای مطالبه می کنند.

گوگل توصیه می کند هرگز برای حذف لینک هزینه نکنید. فقط به جای آن آن پیوندها را در فایل انکار خود قرار دهید و به حذف پیوند بعدی بروید.

در حالی که اطلاع رسانی یک راه موثر برای بهبودی از جریمه مبتنی بر لینک است، همیشه ضروری نیست.

الگوریتم پنگوئن همچنین نمایه پیوند را به طور کلی و حجم لینک های طبیعی با کیفیت بالا در مقابل تعداد لینک های اسپم را در نظر می گیرد.

در حالی که در موارد جریمه جزئی (تأثیر بر کلمات کلیدی بیش از حد بهینه شده)، الگوریتم همچنان ممکن است بر شما تأثیر بگذارد. ملزومات نگهداری و نظارت بر بک لینک باید شما را تحت پوشش قرار دهد.

برخی از وب مسترها حتی تا آنجا پیش می روند که “شرایط” را در شرایط و ضوابط وب سایت خود گنجانده اند و به طور فعال با وب سایت هایی که احساس نمی کنند باید به آنها پیوند دهند، ارتباط برقرار می کنند:

شرایط و ضوابط وب سایت در مورد پیوند به وب سایت مورد نظر.

ارزیابی کیفیت لینک

بسیاری هنگام ارزیابی کیفیت لینک مشکل دارند.

تصور نکنید که به دلیل اینکه یک لینک از یک سایت .edu می آید با کیفیت بالایی است.

بسیاری از دانش آموزان لینک هایی را از وب سایت های شخصی خود در آن دامنه های .edu می فروشند که بسیار اسپم هستند و باید رد شوند.

به همین ترتیب، سایت های هک شده زیادی در دامنه های .edu وجود دارد که لینک های بی کیفیت دارند.

قضاوت را صرفا بر اساس نوع دامنه انجام ندهید. در حالی که نمی توانید فرضیات خودکار را در دامنه های .edu ایجاد کنید، همین امر در مورد همه TLD ها و ccTLD ها نیز صدق می کند.

گوگل تایید کرده است که فقط قرار گرفتن در یک TLD خاص به رتبه بندی جستجو کمک نمی کند یا به آن آسیب نمی رساند. اما شما باید ارزیابی های فردی انجام دهید.

یک شوخی طولانی مدت وجود دارد که چگونه هرگز یک صفحه با کیفیت در یک دامنه .info وجود نداشته است زیرا بسیاری از اسپم ها از آنها استفاده می کردند، اما در واقع، پیوندهای با کیفیت عالی از آن TLD وجود دارد، که نشان می دهد چرا ارزیابی فردی پیوندها بسیار مهم است.

مراقب لینک های سایت های فرضی با کیفیت بالا باشید

به لیست پیوندها نگاه نکنید و به طور خودکار پیوندهای وب سایت های خاص را به عنوان یک لینک با کیفیت عالی در نظر بگیرید، مگر اینکه بدانید لینک بسیار خاص با کیفیت بالایی است.

فقط به این دلیل که پیوندی از یک وب سایت بزرگ مانند هافینگتون یا بی بی سی دارید، آن را به یک لینک خودکار با کیفیت بالا از نظر گوگل تبدیل نمی کند – اگر چیزی وجود داشته باشد، باید آن را بیشتر زیر سوال ببرید.

بسیاری از این سایت ها نیز لینک می فروشند، البته برخی از آنها به عنوان تبلیغات پنهان شده اند یا توسط یک مشارکت کننده سرکش که پیوندهایی را در مقالات خود می فروشد انجام می شود.

این نوع لینک ها از سایت های با کیفیت بالا که در واقع کیفیت پایینی دارند، توسط بسیاری از سئوکاران تایید شده است که اقدامات دستی لینک را دریافت کرده اند که شامل لینک هایی از این سایت ها در نمونه های گوگل است. و بله، آنها احتمالا می توانند به مشکل پنگوئن کمک کنند.

با افزایش محتوای تبلیغاتی، شاهد تعداد بیشتری از لینک هایی از این دست خواهیم بود که به عنوان کیفیت پایین پرچم گذاری می شوند.

همیشه پیوندها را بررسی کنید، به خصوص اگر قصد دارید هیچ یک از آنها را صرفا بر اساس سایتی که لینک از آن است حذف نکنید.

لینک های تبلیغاتی

مانند آگهی های تبلیغاتی، باید در مورد پیوندهایی که سایت ها ممکن است به شما اشاره کرده باشند و می توانند لینک های تبلیغاتی در نظر گرفته شوند، فکر کنید.

لینک های پولی همیشه به این معنی نیست که پول برای لینک ها مبادله می شود.

نمونه هایی از لینک های تبلیغاتی که از نظر فنی لینک های پولی از نظر گوگل هستند، هر پیوندی هستند که در ازای یک محصول رایگان برای بررسی یا تخفیف در محصولات داده می شوند.

در حالی که این نوع پیوندها سال ها پیش خوب بودند، اکنون باید nofollow شوند.

شما همچنان ارزش پیوند را دریافت خواهید کرد، اما به جای اینکه به رتبه بندی کمک کند، از طریق آگاهی از برند و ترافیک خواهد بود.

ممکن است پیوندهایی از یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید که سال ها پیش انجام شده است و اکنون بر یک سایت تأثیر منفی می گذارد.

به همه این دلایل، ارزیابی جداگانه هر پیوند بسیار مهم است. شما می خواهید پیوندهای بی کیفیت را حذف کنید زیرا آنها بر پنگوئن تأثیر می گذارند یا می توانند باعث یک اقدام دستی در آینده شوند.

اما، شما نمی خواهید لینک های خوب را حذف کنید، زیرا اینها لینک هایی هستند که به رتبه بندی شما در نتایج جستجو کمک می کنند.

پیوندهای تبلیغاتی که nofollow نیستند نیز می توانند اقدام دستی را برای لینک های خروجی در سایتی که آن لینک ها را قرار داده است، ایجاد کنند.

هیچ بازیابی پنگوئن در چشم انداز نیست؟

گاهی اوقات پس از اینکه وب مسترها برای تمیز کردن پروفایل های لینک خود تلاش زیادی کرده اند، هنوز شاهد افزایش ترافیک یا رتبه بندی نیستند.

تعدادی از دلایل احتمالی پشت این وجود دارد، از جمله:

  • ترافیک اولیه و افزایش رتبه قبل از جریمه الگوریتمی غیرقابل توجیه (و احتمالا کوتاه مدت) و ناشی از بک لینک های بد بود.
  • هنگامی که لینک ها حذف شده اند، هیچ تلاشی برای به دست آوردن بک لینک های جدید با ارزش بیشتر انجام نشده است.
  • همه بک لینک های منفی رد نشده اند/نسبت بالایی از بک لینک های منفی حذف شده اند.
  • این مسئله برای شروع مبتنی بر پیوند نبود.

هنگامی که از پنگوئن بهبود می یابید، انتظار نداشته باشید که رتبه بندی شما به جایی که قبل از پنگوئن بود برگردد و یا بازگشت فوری باشد.

بسیاری از صاحبان سایت این تصور را دارند که پس از برداشتن پنگوئن، بلافاصله رتبه بندی را در صدر پرس و جوهای جستجوی برتر خود آغاز خواهند کرد.

اول، برخی از پیوندهایی که شما رد کردید احتمالا به یک رتبه مصنوعی بالا کمک می کردند، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که این رتبه بندی ها به اندازه قبل بالا باشند.

دوم، از آنجایی که بسیاری از صاحبان سایت در ارزیابی کیفیت لینک ها مشکل دارند، برخی از لینک های با کیفیت بالا به ناچار در این فرآیند رد می شوند، لینک هایی که به رتبه های بالاتر کمک می کردند.

این واقعیت را اضافه کنید که گوگل دائما الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر می دهد، بنابراین عواملی که قبلا به نفع شما بودند ممکن است اکنون تأثیر زیادی نداشته باشند و بالعکس.

افسانه ها و تصورات غلط پنگوئن گوگل

یکی از چیزهای عالی در مورد صنعت سئو و کسانی که در آن نقش دارند این است که این یک جامعه بسیار فعال و پر جنب و جوش است و همیشه نظریه های جدید و یافته های آزمایشی روزانه به صورت آنلاین منتشر می شود.

طبیعتا این امر منجر به ایجاد تعدادی افسانه و تصورات غلط در مورد الگوریتم های گوگل شده است. پنگوئن نیز تفاوتی ندارد.

در اینجا چند افسانه و تصورات غلط در مورد الگوریتم پنگوئن وجود دارد که در طول سال ها دیده ایم.

افسانه: پنگوئن یک پنالتی است

یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد الگوریتم پنگوئن این است که مردم آن را پنالتی می نامند (یا چیزی که گوگل از آن به عنوان یک اقدام دستی یاد می کند).

پنگوئن ماهیت کاملا الگوریتمی دارد. گوگل نمی تواند آن را به صورت دستی بردارد.

علیرغم این واقعیت که تغییر الگوریتمی و جریمه هر دو می توانند باعث رکود بزرگی در رتبه بندی وب سایت ها شوند، تفاوت های بسیار شدیدی بین آنها وجود دارد.

جریمه (یا اقدام دستی) زمانی اتفاق می افتد که یکی از اعضای تیم وب اسپم گوگل به یک پرچم پاسخ داده باشد، بررسی کرده و احساس کند که نیاز به اعمال جریمه در دامنه دارد.

از طریق کنسول جستجوی گوگل اعلانی در رابطه با این اقدام دستی دریافت خواهید کرد.

هنگامی که با یک اقدام دستی مواجه می شوید، نه تنها باید بک لینک های خود را بررسی کنید و برای بک لینک های اسپم که برخلاف دستورالعمل های گوگل هستند، رد کنید، بلکه باید یک درخواست تجدید نظر به تیم وب اسپم گوگل ارسال کنید.

در صورت موفقیت، جریمه لغو می شود. و اگر ناموفق باشد، به بررسی نمایه بک لینک بازمی گردد.

تنزل رتبه پنگوئن بدون دخالت یکی از اعضای تیم Google اتفاق می افتد. همه چیز به صورت الگوریتمی انجام می شود.

پیش از این، باید منتظر به روز رسانی یا به روز رسانی الگوریتم می مانید، اما اکنون، پنگوئن در زمان واقعی اجرا می شود، بنابراین بازیابی می تواند بسیار سریعتر اتفاق بیفتد (اگر کار اصلاحی کافی انجام شده باشد).

افسانه: اگر پنگوئن به سایت شما برخورد کند، گوگل به شما اطلاع می دهد

افسانه دیگر در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل این است که پس از اعمال به شما اطلاع داده می شود.

متأسفانه این درست نیست. کنسول جستجو به شما اطلاع نمی دهد که رتبه بندی شما به دلیل کاربرد پنگوئن کاهش یافته است.

باز هم، این تفاوت بین الگوریتم و پنالتی را نشان می دهد – اگر پنالتی به شما ضربه بخورد به شما اطلاع داده می شود.

با این حال، روند بهبودی از پنگوئن به طرز قابل توجهی شبیه بهبودی از پنالتی است.

افسانه: انکار پیوندهای بد تنها راه برای معکوس کردن ضربه پنگوئن است

در حالی که این تاکتیک بسیاری از لینک های بی کیفیت را حذف می کند، اما کاملا وقت گیر و اتلاف بالقوه منابع است.

Google Penguin به درصد لینک های با کیفیت خوب در مقایسه با لینک های اسپم نگاه می کند.

بنابراین، به جای تمرکز بر حذف دستی آن لینک های بی کیفیت، ممکن است ارزش تمرکز بر افزایش تعداد لینک های با کیفیت وب سایت شما را داشته باشد.

این تأثیر بهتری بر درصدی که پنگوئن در نظر می گیرد خواهد داشت.

افسانه: شما نمی توانید از پنگوئن بهبود یابید

بله، می توانید از پنگوئن بازیابی کنید.

این امکان وجود دارد، اما نیاز به تجربه در برخورد با ماهیت بی ثبات الگوریتم های گوگل دارد.

بهترین راه برای از بین بردن اثرات منفی پنگوئن این است که تمام لینک های موجود در وب سایت خود را فراموش کنید و شروع به به دست آوردن لینک های اصلی تحریریه کنید.

هرچه تعداد بیشتری از این لینک های با کیفیت به دست آورید، راحت تر می توانید وب سایت خود را از چنگال پنگوئن رها کنید.