پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی چیست؟

محتوای پایه

بله، دوباره ملت در مورد صفحات ستون صحبت می کنند .

این ممکن هست که یک بحث دیجیتالی با دوست بازاریاب محتوایی شما باشد که دوست داره موضوعاتی را مطرح کنه که می دونه شما با آن ناآشنا هستید.

یا ممکن است این یک بحث حضوری باشه و شما بی سر و صدا و بدون ابنکه کسی متوجه بشه، موبایل خودتون رو بیرون بیارید تا موضوع گفتگو که پیلارپیج هست را جستجو کنید.

به هر صورت ، شما با صفحه ستون یا (پیلار پیج) ناآشنا هستید. یا شما می دانید که چیه ، اما مطمئن نیستی که چرا سبک محتوای پیلار پیج و تاپیک کلاستر دارای اهمیت است.

در هر صورت ، شما به جای مناسب رسیده اید.

من قصد دارم دقیقاً برای شما توضیح بدم که محتواهای ستونی یا پایه ای چیه و چرا اهمیتی برای وب سایت شما دارند. بیایید با “چه” شروع کنیم.

صفحه ستونی یا پیلارپیج چیه ؟ 

صفحه ستونی صفحه ای در وب سایت شما است که سنگ بنای یک بخش بزرگی از محتوای سایت شما است.

به عنوان نمونه به مطالب وبلاگ وب سایت من فکر کنید. من در مورد هر موضوع بازاریابی دیجیتال در زیر آفتاب می نویسم: سئو ،  ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ، تبلیغات پولی و موارد دیگر.

و در حالی که تمام این محتوا در رده بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد ، شما می توانید آن را حتی بیشتر محدود کنید.

به عنوان مثال ، می توانم گوشه ای از وبلاگ را داشته باشم که در مورد بازاریابی ایمیل بحث کند ، گوشه ای دیگر که درباره تبلیغات Facebook صحبت می کند و گوشه دیگری که به بازاریابی محتوا می پردازد.

اما این همه ارتباط با صفحات ستون چیست؟

صفحه ستون (pillar page (همان چیزی است که هریک از آن دسته بندی ها را متحد می کند.

به عبارت دیگر ، می توانم یک صفحه ستونی برای تبلیغات فیس بوک داشته باشم ، یکی برای بازاریابی محتوا و دیگری برای ایمیل مارکتینگ.

در اینجا نحوه نمایش  صفحات ستون (پیلار پیج) سایت هاب اسپات آورده شده است:

با اصطلاح “محتوای خوشه ای” یا cluster content سردرگم نشوید. در اصل فقط محتوا است که به موضوعات باریک مربوط به صفحه ستون می پردازد.

به عنوان مثال ، صفحه ستون من ممکن است  به طور کلی در مورد بازاریابی ایمیل بحث کند و یک مقاله با محتوای خوشه ای “نحوه کسب مشترکان برای لیست ایمیل شما را توضیح می دهد.

و هر وقت که من یک پست وبلاگ با موضوع بازاریابی ایمیل بنویسم ، به “صفحه ستونی” که قبلاً برای آن موضوع ایجاد کردم ، باز می گردم. همچنین ، من یک پیوند در صفحه ستون به “محتوای خوشه” اضافه می کنم.

گفت به روشی متفاوت ، صفحه ستونی همان چیزی است که تمام مطالب موجود در وب سایت شما را به هم وصل می کند.

اگر یکی از مباحث موجود در وبلاگ وب سایت شما  ، بازسازی خانه است ، ممکن است استراتژی محتوا  در کل صفحه ستون شما چیزی شبیه به این باشد:

شما با ایجاد ستون شروع می کنید و سپس همه پست های وبلاگ مربوطه را به آن ستون پیوند می دهید.

در اینجا مثالی از صفحه ستون سایت HubSpot   درباره بازاریابی اینستاگرام آورده شده است .

به طور کلی صفحات ستون بسیار طولانی تر از پست های معمولی وبلاگ هستند. آنها غالباً شبیه به کتاب الکترونیکی هستند که فصلهای آن در لینکهای بالای متن قرار دارند.

آنها به اندازه کافی عمیق هستند تا بتوانند ارزش واقعی مخاطب شما را ارائه بدهند، اما به اندازه کافی عمومی هستند که به “محتوای خوشه ای” اجازه می دهند تا توضیحات را با جزئیات بیشتر در مقالات کوچکتر انجام دهند.

باشه ، بنابراین می دانید صفحات ستون چیست. اما چرا آنها اهمیت دارند و چرا باید از آنها مراقبت کرد؟

چرا باید از صفحات ستونی استفاده کرد؟

یک جواب  دو بخشی به این سوال وجود دارد.

اول ، این امر به سازماندهی مطالب شما کمک می کند تا افراد بتوانند به راحتی وب سایت شما را مرور کنند و پست ها ، فیلم ها و اینفوگرافیک های وبلاگ شما را مصرف کنند.

دوم ، یک مزیت مشکوک SEO از پیوند محتوای شما با یکدیگر به صورت موضعی وجود دارد.

چرا صفحات ستون به رتبه بندی شما کمک می کنند؟

به این دلیل است که آشفتگی های آنلاین زیادی وجود دارد و همه این آشفتگی ها می توانند به سرعت الگوریتم گوگل را سردرگم کنند.

Google  ترجیح می دهد وقتی که شما یک وب سایت تمیز را ایجاد کرده اید، لینک های داخلی معنادار پیدا کنند و دقیقاً به گوگل بگویید که موضوع هر تیکه محتوا چیست.

وبسایت هاب اسپات با تجربه ای که کسب کرده، به این نتیجه رسید زمانیکه از لینکهای داخلی بیشتر استفاده می کند ، رتبه بندی خود را افزایش می دهد.

چرا این اتفاق می افتد؟

به این روش فکر کنید: یکی از دلایل عمده گوگل در رتبه بندی یک وب سایت یا مطالب دیگری نسبت به سایت دیگر این است که می تواند دقیقاً مشخص کند که محتوا در مورد چیست.

اگر Google مطمئن نباشه و درک نکند که محتوای شما یا وب سایت شما چیست ، در این صورت رتبه خوبی به شما نخواهد داد.

وقتی هر مقاله­ای که در مورد بازاریابی ایمیل ارسال می کنید به یک صفحه ستونی که در مورد بازاریابی ایمیل صحبت می کند لینک بدهید، گوگل بلافاصله می داند که آن بخش از مطالب در مورد چیست. در نتیجه ، شما را به رتبه بهتری می رساند.

مهمتر از آن ، هرچه بیشتر یک موضوع را در وب سایت خود پوشش بدهید ، گوگل بهتر می تواند به طور کلی شما را برای آن موضوع در نتایج ارتقاء دهد.

برای یک ذهنیت جامع تر از نحوه تولید محتوا برای اکثر وب سایت ها ، این نمودار را از سایت هاب اسپات در نظر بگیرید:

به طور کلی ، اینگونه اتفاقات در تمام سایت ها می افتد. شما می دانید که باید چند موضوع مربوط به کسب و کار خود را با محتوای خوب پوشش بدهید ، اما آنها را به صورت دسته بندی شده، سازماندهی نمی کنید.

شما فقط در مورد ذره کوچکی از همه آن چیزی که باید بگید را  محتوا سازی می کنید و آن را در وبلاگ خود انتشار می دهید.

صفحات ستون، تمام مطالب را برای امتیازدهی به سئو، سازماندهی می کنند.

حال تصویر قبل را با نحوه کارکرد یک استراتژی “صفحه ستون” مقایسه کنید. حلقه های داخلی صفحات ستون مختلف و خوشه های خارجی محتوای وبلاگ هستند.

دوباره ، هر قطعه بیرونی از محتوا به صفحه ستون مربوطه لینک می شود و صفحه ستون مربوطه به هر قطعه بیرونی محتوا لینک می شود.

به بیان ساده تر ، صفحات ستونی برای وب سایت شما سودمند هستند زیرا یک وب سایت سازمان یافته در گوگل رتبه بهتری دارد و به بازدید کنندگان کمک می کند تا محتوای شما را مرور کنند.

اما ، حالا  که می دانید “صفحات ستون” چیست و چرا آنها مهم هستند ، چگونه می توانید خود را بسازید؟

صفحات ستون شما به چه نوع عناصر نیاز دارند؟ چه موضوعاتی را باید پوشش دهید؟

در ادامه به این سؤالات خواهیم پرداخت.

مرحله شماره 1:

تصمیم بگیرید که رو کدام  موضوع “تاپیک” می خواهید رنک بگیرید!

اگر می خواهید صفحات ستونی ایجاد کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب تمام مباحثی است که می خواهید وب سایت شما برای آن رتبه بندی کند.

اگر وبلاگی را اجرا می کنید که در مورد بازاریابی تجارت الکترونیکی صحبت می کند ، شاید صفحات ستونی در رابطه با بازاریابی ایمیل ، سئو ، تبلیغات فیسبوک و تبلیغات اینستاگرام داشته باشید .

هنگام انتخاب موضوعات خود ، فقط اطمینان حاصل کنید که خیلی محدود و یا گسترده نباشد.

پستی در مورد تبلیغات اینستاگرام نمونه کاملی از صفحه ستونی است که درست در وسط قرار دارد. در پست های وبلاگ خوشه ای بحث زیادی وجود دارد ، اما آنقدر هم گسترده نیست که بی معنی باشد.

اگرشما میخواهید که چه “صفحات ستونی” را باید برای وب سایت خود تعیین و ایجاد کنید ، شما بهتر است از دیدن اینکه سایت های دیگر در مورد چه چیزی تولید محتوا میکنند بهره بگیرید.  و سایت رقبای خود مورد بررسی قرار بدهید.

من توصیه می کنم از طریق وبلاگ های حداقل سه رقیب را بررسی کینید و مطالب تولید شده آنها را بررسی کنید.

شما با این کار، ایده هایی را بدست می آرید که باید چه صفحات ستونی برای سایت خود ایجاد کنید.

و به یاد داشته باشید که تولید محتوای  شما نباید محدود به صفحات ستونی باشد که از ابتدا شروع می کنید. اگر می خواهید درباره موضوع جدیدی محتوا تولید کنید ، به سادگی با ایجاد صفحه ستونی برای آن موضوع شروع کنید.

سپس می توانید نوشتن پست های وبلاگ عمیق و لینک دادن آنها به صفحه ستون خود را شروع کنید.

مرحله شماره 2:

کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای پیلار پیج انتخاب کنید

هر صفحه ستونی که ایجاد می کنید باید کلمات کلیدی مورد نظر مرتبط با آن را داشته باشد.

برای یافتن عباراتی که باید هدف گذاری کنید ، باید تحقیقات در مورد کلمه کلیدی انجام دهید.

ابزار های زیادی وجود دارد که به شما در تحقیقات کلمات کلیدی کمک می کند. این ابزار های گاها رایگان هستن که برای امکانات بیشتر باید هزینه ماهیانه پرداخت کنید. پیشنهاد می کنم که از قسمت رایگان این ابزارها استفاده کنید.

شما می خواهید بسیاری از این کلمات کلیدی را در صفحه ستون خود وارد کنید.چرا؟

ابتدا ، به رتبه بندی شما کمک می کند به همان روشی که کلمات کلیدی LSI به رتبه بندی شما کمک می کند.

و دوم ، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به پست های وبلاگ خوشه های بعدی که آن موضوعات را تجزیه می کنند ، لینک بدهید.

راه دیگر برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی مراجعه به Google است .

کلمه نیچ خود را تایپ کنید و به پیشنهادات مطرح شده توجه کنید.

گوگل با توجه به کلمات کلیدی شما، لیستی از بیشترین میزان جستجو را به شما نشان می دهد ، بنابراین به این پیشنهادات توجه داشته باشید و آنها را در صفحه ستون خود قرار دهید.

وارد گوگل شوید و سپس به انتهای صفحه بروید.

در زیر عنوان “جستجوهای مرتبط با بازاریابی ایمیل” ، کلمات کلیدی LSI را مشاهده خواهید کرد که ارزش افزودن این کلمات در صفحه ستون شما را نیز دارد.

به یاد داشته باشید: عبارات مرتبط تری که در صفحه ستون خود بصورت پراکنده  پخش می شود، تعداد پست های وبلاگ بیشتری در آینده برای نوشتن آنها ترجیح داده می شود ، و لینک آسان تر با آن پست های وبلاگ خواهد بود.

صفحه ستون HubSpot را از قبل که در مورد بازاریابی اینستاگرام بحث کردیم را در نظر بگیرید.

در آن ، آنها به یک پست وبلاگ لینک می دهند که در مورد نحوه جذب دنبال کننده های بیشتر در اینستاگرام بحث می کند.

آنها همچنین به یک پست وبلاگ در مورد تجزیه و تحلیل رقابتی لینک می زنند.

آنها حتی یک مورد دارند که نحوه استفاده از هشتگ ها را توضیح می دهد.

نکته چیست؟

هرچه بیشتر در صفحه ستون خود سرمایه گذاری و وقت بذاریم ، ایده های ارسال بلاگ بیشتر برای آینده خواهیم داشت. دیگر نیازی نیست که در مورد کدام مباحث بحث کنیم و کدام موارد را گنگ بزنید.

فقط به صفحه ستون خود بروید و موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما مرتبط باشد و به راحتی به آنها لینک دهید.

برای استراتژی بازاریابی محتوا ، صفحات ستون مکان بسیار خوبی برای شروع هستند.

تصمیم بگیرید که مباحثی را که می خواهید با وبلاگ خود پوشش بدهید ، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که باید در هر صفحه از ستونها پخش کنیم ، و سپس با ایجاد هر یک از آنها به کار خود ادامه دهید.

مرحله شماره 3:

محتوای ستونی خود را ایجاد کنید

اکنون که کار مقدماتی را انجام داده اید ، در نهایت زمان آن رسیده که صفحه ستون خود را ایجاد کنید.

اما شما چه طور این را انجام میدهید؟

به چه عناصری کاملاً نیاز دارید؟

خیلی بهتر است که برای اولین بار صفحه ستون خود را به درستی ایجاد کنید تا اینکه آن را خراب کنید و بعداً سعی کنید آن را اصلاح کنید.

بنابراین اجازه دهید نگاهی به چند “صفحه ستون” شگفت انگیز دیگر بیندازیم و سپس به عناصری اشاره کنیم که هر یک را استثنائی می کنند.

ابتدا به این صفحه ستون از ProfitWell در سایت بازاریابی Anatomy of SaaS می پردازیم .

 

اولین چیزی که قابل توجه است مقدمه است.

شخصی که این صفحه ستون را نوشت ، با بحث درمورد اینکه محقق کیست و تحقیقاتی که این صفحه را انجام داده است ، شروع می شود.

شما به یک مقدمه  در پیلار پیج خود نیاز دارید تا آنچه را که آموزش می دهید اعتبار بدهید.

از کیفیت صفحه ستون خود غافل نشوید زیرا فکر می کنید فقط برای بقیه مطالب خود باید به عنوان پایه عمل کند.

صفحه ستونها هنوز هم باید محتوای خواندنی ارزشمندی برای مخاطبان شما باشند.

در مرحله بعد ، توجه داشته باشید که نوسنده چگونه تمام فصل های این صفحه ستون را پیوند داده است. با کلیک بر روی یکی ، به طور خودکار شما را به آن بخش از محتوا منتقل می کند.

هر فصل بین 2000 تا 3000 کلمه در حال حرکت است و آنها به شدت مبتنی بر تحقیق هستند.

به یاد داشته باشید: هرچه صفحه ستون شما طولانی تر باشد ، از محتوای بیشتری برخوردار می شوید تا موضوع با پست های وبلاگ پیگیر گسترش یابد.

حال ، بیایید به صفحه ای از ماتیو باربی نگاهی بیندازیم .

 

متی این صفحه ستون را با مقدمه ای شروع می کند که شما را به سمت بقیه مطالب سوق می دهد.

این پیوندها را شامل نمی شود ، اما صفحه ستون نیز به دلیل سازماندهی محتوا درست کار می کند.

متی همه 21 امتیاز را در این صفحه ستون در بخش جداگانه تصویری خود قرار داد.

اگرچه هیچ پیوندی وجود ندارد ، این جدایی باعث می شود بازدید کنندگان بتوانند از طریق محتوا پیمایش کنند و بخش هایی را که جالب به نظر می رسند انتخاب کنند.

همچنین شایان ذکر است که متیو از این صفحه ستون به عنوان راهی برای ترسیم استفاده می کند تا قیف های فروش خود را با CTA های پراکنده در سراسر مقاله به دست آورد.

بسته به موضوع صفحه ستون خود ، ممکن است بتوانید از انجام این کار فاصله بگیرید.

در نهایت ، اگرچه ، هدف صفحه ستون شما این است که محتوای خود را به سازماندهی بهتر و رتبه بندی بهتر وب سایت خود اختصاص دهید.

اگر داشتن CTA در صفحه ستون به این اهداف آسیب می رساند ، پس بهتر است كه آنها را درج نكنید.

سعی نکنید با هزینه خراب کردن هدف اصلی صفحه ستون ، اقدام به فروش کنید.

صفحه ستون دیگری توسط  Typeform  آمده است .

 

این صفحه ستون دارای سرفصل های لینک شده است که در صورت کلیک ، شما را به بخش مربوط به مطالب هر فصل می رسانند.

ساختار بسیار شبیه به PDF کتاب الکترونیکی با عناوین صفحه برای هر فصل است.

این برنامه همچنین شامل لیست های عددی زیادی است که محتوا را به راحتی اسکن می کند.

از آنجایی که صفحه ستون معمولاً یکی از طولانی ترین مطالب شما خواهد بود ، حتماً اسکن افراد را آسان کنید.

آخرین چیزی که شما می خواهید این است که افراد در بلوک های ضخیم متن از بین می روند و خواندن را ترک می کنند.

شما همچنین متوجه خواهید شد که این صفحه ستونی کار بسیار خوبی برای انتقال استراتژیک بین رنگ ها (یعنی متن سبز و سیاه) می کند.

این کار خواندن متن را برای افراد آسانتر می کند زیرا همه یکسان به نظر نمی رسد.

آخر ، اجازه دهید نگاهی به  صفحه ستون The Atlantic ، جمعیت سالمتر بیندازیم .

این صفحه ستون بسیار بصری است و در نتیجه زیبایی کامل در این پست وبلاگ دشوار است. برای تأثیر کامل آن ، توصیه می کنم آن را برای خودتان چک کنید.

با مراجعه به بازدید کنندگان ، پیش زمینه تغییر می کند و اطلاعات جدید و جالب درباره آنچه برای ایجاد یک جامعه سالم لازم است ظاهر می شود.

اما صفحه ستون فقط زیبا نیست. همچنین بطور تاکتیکی پیوندهایی را برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد هر موضوع در پایین هر بخش دارد.

این لینک ها به محتوای خوشه آنهاست.

اگرچه این صفحه خیلی شبیه صفحه های ستونی نیست ، اما این نکته را اثبات می کند که ایجاد یک صفحه ستونی باکیفیت بهتر از ساخت صفحه ستونی بلند است.

در پایان مطالب خود ، آنها شش لینک به سایر پست های مرتبط با وبلاگ را شامل می شوند تا مردم را ترغیب کنند تا بقیه مطالب خود را مرور کنند.

این پیوندها همچنین رتبه بندی سئوی آنها را برای تقریباً همه موارد مرتبط با سلامتی افزایش می دهند.

در پایان ، اطمینان حاصل کنید که صفحه ستون شما پیوندهای زیادی با سایر مطالب موجود در وب سایت شما دارد ، به راحتی قابل اسکن است ، تا زمانی که برای ارتقاء رتبه شما لازم است ، و از کیفیت بالایی برخوردار است.

احتمالاً باید بیشتر از سایر مطالب در صفحه ستون خود صرف کنید.

نتیجه

تبریک می گویم! در حالی که دوستانتان در مورد صفحات ستون صحبت می کنند ، نیازی به ایستادگی در آنجا نیست.

در واقع می توانید در گفتگو مشارکت کنید.

اما مهمتر از همه ، شما می دانید که صفحه ستون چیست ، چرا مهم است و چگونه می توانید خیلی خوب آن را ایجاد کنید.

اگر به راهی برای یادآوری صفحات ستون احتیاج دارید ، فقط این را بخاطر بسپار: صفحات ستون “ستون” بقیه مطالب شما هستند.

آنها اغلب طولانی ترین و گسترده ترین محتوای وب سایت شما هستند و به کلیه مطالب مرتبط دیگر پیوند می دهند.

در پایان ، یک صفحه ستون دقیقاً همان چیزی است که استراتژی محتوای شما به آن نیاز دارد. اگر صفحات ستونی ندارید ، احتمالاً استراتژی محتوای شما در دست سازماندهی ضعیف خواهد بود.

اما با وجود صفحات ستونی عالی از طرف شما ، حتی آقای پاک نمی تواند استراتژی محتوای شما را تمیز تر و استراتژی سئو خود را نرم تر کند.

چگونه می توانید از صفحات ستون در استراتژی محتوا خود استفاده کنید؟

 

2 دیدگاه برای “پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی چیست؟

  1. ایرج رضایی گفته:

    ایا میشه در یک دسته بندی چندین محتوای ستون یا پیلار با خوشه هایش داشته باشم؟یا هر محتوای پیلار و خوشه هایش فقط در یک دسته بندی باید باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ چت با ما