بسیاری از متخصصان سئو توسط مدیران یا مشتریان پرسیده شده است، “سئو چقدر طول می کشد؟

معمولا پاسخ این است که “جایی بین 4 تا 12 ماه”. در برخی موارد، ممکن است تا 24 ماه طول بکشد تا بازده قابل توجهی در سرمایه گذاری مشاهده شود.

این مقاله راه هایی را برای به دست آوردن سریعتر نتایج سئو از طریق آنچه هملت باتیستا فقید و بزرگ “سئوی چابک” نامید، مورد بحث قرار می دهد.

نیاز به سرعت

کسب و کارها می خواهند زودتر از موعد سرمایه گذاری بازاریابی خود را بازگردانند، به ویژه با توجه به مشکلات زنجیره تامین مداوم، رکود اقتصادی قریب الوقوع و افزایش هزینه های نیروی کار.

به دست آوردن نتایج سریعتر از سایرین به شما مزیت رقابتی می دهد، چه سئو را در داخل انجام دهید و چه به عنوان یک شریک آژانس.

انجام سئو بصورت چک لیست را متوقف کنید

یکی از اشتباهات رایج سئوکاران تمرین “سئو چک لیست” است.

این روش فرض می کند که برای داشتن یک سایت بهینه شده، باید تمام کادرها را در یک لیست جامع از بهترین شیوه ها و تشخیص سایت علامت بزنید. همچنین به این معنی است که همه سایت ها به کار یکسانی نیاز دارند، که اغلب نادرست است.

چک لیست سئو به طور کلی یک رویکرد عالی برای سئو نیست. شما همیشه باید تأثیر و دشواری متفاوت هر کادری را که می خواهید علامت بزنید در نظر بگیرید تا بتوانید به طور موثر اولویت بندی کنید.

به جای چک لیست سئو، از جدول آیزنهاور سئو استفاده کنید

جدول SEO Impact Eisenhower چیزی است که آژانس ما برای اولویت بندی تاکتیک ها و تلاش های سئو مشتری بر اساس دشواری و تأثیر مورد انتظار آنها توسعه داده است. تمرکز بر کارهایی که ثابت شده است تاثیرگذار است، برای تسریع رشد مشتری بسیار مهم است.

جدول SEO Impact Eisenhower خود را بسازید تا بهتر بفهمید روی چه کاری باید تمرکز کنید.

جدول از چهار ربع تشکیل شده است:

  • بالا: کارهای با تأثیر بالاتر.
  • پایین: کارهای با تأثیر کمتر.
  • چپ: کارهای با تلاش کمتر.
  • راست: کارهای با تلاش بالاتر.

چه مواردی را در بالا چپ و راست قرار می دهید (تاثیر بالا)؟

چه مواردی را در پایین قرار می دهید (ضربه کم)؟

به پایین نگاه کنید و بپرسید، آیا ما حتی باید همه این کارها را در 3-6 ماه اول این کمپین انجام دهیم؟

شما باید برنامه ریزی کنید که همه فرصت ها را در طول یک سال یا بیشتر بررسی کنید، اما ابتدا تمرکز بر روی موارد با تأثیر بالا به شما کمک می کند تا به نتایج سئو سریعتر برسید.

در این تمرین، هدف شناسایی آن موارد با تأثیر بالا و تلاش کمتر و رسیدگی به آنها در ابتدا است.

هر ایده ای را که به ذهنتان می رسد و ممکن است مفید باشد، اضافه کنید، حتی اگر تلاش بیشتری داشته باشد یا تأثیر کمتری داشته باشد، اما آنها را برای بعدا در کمپین سئو خود ذخیره کنید.

چگونه از سئو سریعتر نتیجه بگیریم

بسیاری از سئو ها با یک ممیزی فنی جامع و کامل سایت شروع می کنند. در حالی که این یک برنامه خوب به نظر می رسد، ممکن است در بیشتر شرایط بهترین رویکرد نباشد.

بسیاری از سایت های کوچکتر ساخته شده بر روی Shopify، WordPress یا سایر پلتفرم های رایج CMS دارای تعداد محدودی از مشکلات فنی هستند. مسائل آنها اغلب یکسان است و بدون ممیزی کامل قابل شناسایی و رسیدگی است.

گاهی اوقات چیزهایی که در ممیزی های فنی پیدا می کنیم “خوب است” و با بهترین شیوه ها هماهنگ هستند، اما اغلب پیاده سازی آنها دشوار است و ممکن است تأثیر قابل اندازه گیری بر هر وب سایتی نداشته باشد.

سئو فنی برای وب سایت های بزرگتر و برخی از سایت های کوچکتر بسیار مهم است. با این حال، به ندرت اولین چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. استثنا زمانی است که مشکلات قابلیت نمایه سازی یا خزیدن وجود دارد که از تأثیرگذاری بهینه سازی در صفحه یا ایجاد محتوای جدید جلوگیری می کند.

اغلب، توصیه های فنی تری که به زمان توسعه نیاز دارند، اجرا نمی شوند یا ماه ها در صف می مانند.

من نمی گویم که ممیزی های فنی بی ارزش هستند. کاملا برعکس.

شما باید کاملا این نوع کار را در هر سایتی که می خواهید به رشد آن کمک کنید، انجام دهید. اما همیشه با ابتکارات کم تلاش و تأثیرگذار شروع کنید.

به عنوان مثال، مگر اینکه سایت اصلا خزیده نشود یا روی noindex تنظیم شده باشد، احتمالا از انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی عنوان و متا و ایجاد محتوای جدید نسبت به کار بر روی رفع یک دسته از بدهی های فناوری مانند لینک های داخلی هدایت شده قدیمی یا بهینه سازی سرعت صفحه، لذت بیشتری خواهید برد.

چرا بسیاری از سئوکاران از آنجا شروع می کنند؟

نمودار زیر نمونه ای از آنچه را که ما در SEO Impact Grid خود بر اساس تحویل هایی که در آژانس خود اجرا می کنیم فهرست کرده ایم، نشان می دهد. اینها نمونه هایی از تاکتیک ها و تلاش و تأثیر نسبی آنها هستند. اینها به عنوان نمونه عمل می کنند و ممکن است برای هر سایت یا صنعتی متفاوت باشند.

در این مثال، من همچنین به آنچه می دانیم یک عامل رتبه بندی مستقیم از طریق تجربه خودمان است یا آنچه گوگل اعلام کرد یک عامل رتبه بندی تایید شده است، فکر می کردم. گاهی اوقات، این به معنای بررسی انتقادی آنچه گوگل در مورد عوامل مختلف گفته است، است.

به عنوان مثال، Core Web Vitals به عنوان یک سیگنال رتبه بندی. گوگل طبل خود را در این مورد کوبید که انگار SERP ها را به طرز بزرگی تکان می دهد، اما تأثیر آن چندان بزرگ نبوده است. تماشاگران الگو مانند گلن گیب داده های جالبی در مورد تأثیر واقعی دارند.


کمپین های سئو را سریعتر پیاده سازی کنید

یکی از مکان های دیگری که می بینم سئوکاران دچار مشکل می شوند، ایجاد توصیه ها نیست، بلکه اجرای آنها در وب سایت است.

ما اخیرا راهنمای پیاده سازی سئو را منتشر کرده ایم که چارچوبی برای ارائه و ردیابی پیاده سازی ها ارائه می دهد. اگر قبلا توصیه های خود را جمع آوری کرده اید، آن راهنمای اجرای آنها را بررسی کنید.

چه استراتژی های سئو شما در شبکه تأثیر زیاد یا کم باشد، تنها در صورتی تأثیرگذار خواهند بود که بتوانید توصیه ها را اجرا کنید – که نیاز به خرید تیم، پشتیبانی توسعه دهنده یا یک ابزار پیاده سازی قدرتمند سئو دارد.

از ابزارهای سئو چابک برای پیاده سازی بهینه سازی به تنهایی استفاده کنید

پیشگامانی مانند باپتیستا و حتی استفان اسپنسر مدت هاست که از ابزارها و فناوری برای اصلاح سایت های مشتریان بدون نیاز به پشتیبانی توسعه دهنده استفاده می کنند. از آن روزها، ابزارهای زیادی به بازار آمده اند که سئوکاران را قادر می سازد تا تغییرات سئو را در لبه ابر یا در DOM پیاده سازی کنند.

ابزارهایی که می توانید برای اجرای تغییرات سئو استفاده کنید:

  • SEO Scout: از یک پیکسل برای تغییر DOM استفاده می کند. برای “تست های” سئو طراحی شده است، اما می توانید آنها را در آنجا بگذارید و از تغییرات بهره مند شوید.
  • SearchPilot: برای استفاده از Service workers / CDN نیاز به راه اندازی سمت سرور دارد، اما تغییرات شما را به HTML سمت سرور و همچنین سمت کلاینت ارائه می دهد.
  • seoClarity: این پلت فرم اجرای سئو وظایف سئو را خودکار و تسریع می کند و شرکت ها را قادر می سازد تا مشکلات مهم درون صفحه را برطرف کنند، محتوا را بهینه کنند و چابکی را بدون نیاز به توسعه دهندگان افزایش دهند و در نهایت ترافیک و درآمد ارگانیک را افزایش دهند.
  • RankSense: یک ابزار اتوماسیون سئو که برای اجرای تغییرات سریع و مقیاس پذیر سئو طراحی شده است و کاربران را قادر می سازد هزاران صفحه را بدون زحمت بهینه کنند، عملکرد را ردیابی کنند و بدون تکیه بر توسعه دهندگان، به رشد قابل توجهی در ترافیک دست یابند.

ممیزی فنی چابک انجام دهید

در دنیای توسعه وب/برنامه، دو مدل برای نحوه کار تیم ها وجود دارد: آبشار و چابک. متدولوژی چابک حول دوی سرعت ساخته شده است. در سئو، ما به طور سنتی بیشتر در رویکرد آبشار کار کرده ایم، جایی که مجموعه ای از توصیه ها روی میز مشتری یا تیم توسعه دهنده ریخته می شود در حالی که ما به ممیزی ها یا بهینه سازی های دیگر می رویم.

رویکرد آبشار ممکن است ساده تر از Agile باشد، اما توانایی اولویت بندی تغییرات با تأثیر بالا را قربانی می کند. یک رویکرد چابک تر را امتحان کنید، جایی که دائما می خزید و رفع اولویت های کلیدی را شناسایی می کنید.

برگه Screaming Frog’s Issues مکانی عالی برای تهیه لیستی از توصیه های اولویت بندی شده است. سعی کنید فقط یک یا دو مورد از این موارد را در هر دوی سرعت با مشتریان خود کار کنید. با فکر کردن به شبکه تاثیر، اگر رویکرد چابک را در پیش بگیرید که یک مرحله را در یک زمان انجام می دهد، سئو فنی لازم نیست به یاد ماندنی باشد.

در آژانس ما، ما از این طریق با بسیاری از مشتریان کار کرده ایم: تمرکز بر تنها یک کار کلیدی یا اجرای ممیزی های ما. ما مدیریت پروژه و پشتیبانی پیاده سازی را برای آن یک کار ارائه می دهیم، سپس به کار بعدی می رویم.

گزارش مبتنی بر ابتکار

هنگامی که مشتری یا تیم داخلی خود را وادار به اجرای چیزی کردید، وظیفه شما این است که به یک تشویق کننده تبدیل شوید.

یک مطالعه موردی کوچک از آنچه پیاده سازی کرده اید و تأثیری که مشاهده کرده اید ایجاد کنید. این به تیم ها کمک می کند تا تغییرات مشابهی را پیاده سازی کنند، اما همچنین به آنها انگیزه می دهد تا سایر توصیه های شما را اجرا کنند.

هنگامی که ذینفعان داخلی یا تیم های مشتری می توانند تأثیر توصیه های فردی شما را ببینند، چیزی جادویی اتفاق می افتد. آنها برای اجرای بیشتر آنها هیجان زده می شوند. زمان لازم برای اجرای تغییرات کاهش می یابد و تأثیر شما با گذشت زمان افزایش می یابد.

اگر داستان قانع کننده پر از داده شما به پیاده سازی کمکی نمی کند، همیشه می توانید از ابزارهای پیاده سازی که در بالا ذکر کردیم برای انجام آنها استفاده کنید.

تست سئو را انجام دهید

تست سئو قبلا برای سازمان های سازمانی مانند eBay در نظر گرفته شده بود که می توانستند روی راه حل های سفارشی خود سرمایه گذاری کنند. با این حال، با رشد راه حل های میزبانی مبتنی بر ابر یا شبکه تحویل محتوا (CDN) مانند CloudFlare، راه حل های جدیدی مانند RankSense و Search Pilot به ثمر نشستند. این پلتفرم ها شما را قادر می سازند تا تغییرات سئو را پیاده سازی و test کنید.

تست سئو به شما کمک می کند تا نتایج سئو را سریعتر دریافت کنید و دقیقا به شما نشان می دهد که چه تغییراتی تأثیر مثبتی در مقابل تغییراتی که ممکن است تأثیر مخربی نداشته باشند یا حتی ممکن است تأثیر مخربی داشته باشند. دانستن اینکه چه تغییراتی قبل از استفاده از منابع توسعه دهنده یا تیم برای پیاده سازی آنها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، می تواند به شما کمک کند از اتلاف وقت جلوگیری کنید و سریعتر از چاقو زدن در تاریکی به نتایج برسید.

تسریع تلاش های سئو شما

همه ما می دانیم که سئو زمان می برد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما یا مشتریانتان باید ماه ها منتظر بمانید تا اتفاق معنی داری بیفتد.

تست سئو، ابزارهای پیاده سازی و درک قوی از تاثیرگذارترین کارها، اجزای حیاتی یک استراتژی سئو چابک هستند که نتیجه می گیرند. با چارچوب فوق برای فشار دادن میوه های کم آویز ابتدا و بعدا بردهای بزرگتر، موقعیت خوبی برای به دست آوردن نتایج سئو سریعتر از همیشه خواهید داشت.